Reklamationer
För reklamation på grund av material- eller produktionsfel, ta kontakt med din närmaste återförsäljare, det är alltid inköpsstället som hanterar eventuella reklamationer. Guideline bedömer skadan och ersätter produkten med hänsyn till Konsumentköplagen. Köpbevis/kvitto samt beskrivning av felet måste alltid bifogas varje ärende. Alla service- och reklamationsärenden skall gå via den återförsäljare där du köpte din Guideline-produkt.
MANUALER & SPRÄNGSKISSER FÖR GUIDELINE FLUGRULLAR
Söker du användarinstruktioner och spängskisser till rullar som finns i det nuvarande sortimentet finner du dem via denna länk >>>
GODSADRESS FÖR SPECIALÄRENDEN
Guideline AB
Att: Service
Fabriksstråket 11
433 76 JONSERED, SWEDEN
Telefon: +46 31 92 36 50 - välj tonval #2 för Service.
E-mail: service@guidelineflyfish.com
Vanliga frågor:
En holk på mitt spö ser sprucken ut, är det allvarligt, och hur undviker jag det?
Det här är en av våra vanligaste frågor och det är resultatet av att spödelarna inte varit ordentligt ihopsatta och glidit isär. Kolla alltid regelbundet under ditt fiske att spödelarna sitter ihop ordentligt. Ser du att någon av spödelarna börjar vrida sig då har de börjat tappa greppet, justera delarna direkt. Ofta kan skadan se värre ut än den är, men har det inte blivit en spricka i honholken så är det ingen större anledning till oro. Så här gör du, för att kontrollera om själva holken är spräckt eller inte. Sätt ihop spöt, sätt handen på holken, gunga på spöt fram och tillbaka. Om holken glappar eller om det hörs ett knäppande ljud från holken, då är den spräckt. Om det inte hörs eller känns något. Då är det bara att fortsätta fiska med spöt, om du inte vill köpa en ny del. Ett tips för att undvika att holkarna glider isär, är att stryka på vax från ett vanligt stearinljus på hanholken för att få ett bättre grepp.
Jag blir blöt om båda benen efter en stunds vadning, läcker mina vadare?
Blir man blöt om båda benen eller fötterna ungefär samtidigt tyder det i de allra flesta fall på kondens. Kondens uppstår snabbare vid stora temperaturförändringar, om det exempelvis är varmt i luften men kallt i vattnet. Innan du tar kontakt med oss eller din återförsäljare bör du vända dina vadarbyxor ut-och-in och fylla med vatten för att lokalisera eventuellt läckage. Ett läckage kan enkelt repareras med Aquasure från insidan.