Garanti & Service

På Guideline jobbar vi aktivt med kundsupport, service och garantiärenden. Vårt mål är att alltid lösa garantier, service och övrig support snabbare än någon annan på marknaden. Observera att vid alla garanti/reklamationsärenden MÅSTE inköpskvitto biläggas för korrekt och snabb hantering. Fyll i alla uppgifter i vår serviceblankett som finns att ladda ner som PDF längre ner på denna sida.

 

GUIDELINE INSTANT-EXPRESS SERVICE FÖR FLUGSPÖN
Vi vet hur frustrerande det är när olyckan är framme och man bryter sitt spö, eller att fiskekamraten trampar på det. När du köper ett Guideline-spö ingår därför vår I-Express service. Vi sörjer för att du snabbt och enkelt får en ny spödel om olyckan är ett faktum och oavsett hur skadan har uppstått. Hur gör du? Ta med spöet till din närmaste återförsäljare för Guideline. Visa upp den trasiga delen och beställ en ny. Återförsäljaren beställer den nya spödelen som skickas från Guideline så snart det är möjligt, under förutsätting att vi har spödelen i lager. Reaction-spön måste skickas in till Guideline komplett med spöfodral och spötub för att erhålla ersättning. Reaction-spön har livstids garanti mot material- och fabrikationsfel.

 

När du beställer reservdelar RÄKNA ALLTID FRÅN TOPPEN, alltså spöts tunnaste ände.
Exempel; ett 4-delat spö beskrivs på detta sätt: DEL1/TOPP - DEL2 - DEL3 - DEL4/BUTT/HANDTAGSDEL.

 

Pris Spödelar SEK SEK
Spömodell Enhands Tvåhands
Reaction FRS 1399 1899
NT8 - NT8:4 - Fario NT8 750 850
LXi - LXi T-pac 750 800
RSi - RS V2 700 -
Fario CRS/Classic - LPXe - ULS Hybrid 650 700
Elevate - Exceed 500 600
EXP5 - EXP4 - LPs - Kit-spön 450 550
SPIN LPXe - Expedition - 550
+ Extra kostnad för handstagsdelar/butt 100 100

 

* Priserna avser per spödel och inkluderar moms, frakt & hanteringskostnad inom Europa.
* Reservdelar för Switch-spön har samma pris som tvåhandsspön.
* Observera att det är en högre kostnad för buttdelar där handtag och rullfäste sitter.

   

REKLAMATIONER

För reklamation på grund av material- eller produktionsfel, ta kontakt med din närmaste återförsäljare, det är alltid inköpsstället som hanterar eventuella reklamationer. Guideline bedömer skadan och ersätter produkten med hänsyn till Konsumentköplagen. Köpbevis/kvitto samt beskrivning av felet måste alltid bifogas varje ärende. Alla service- och reklamationsärenden skall gå via den återförsäljare där du köpte din Guideline-produkt.

 

ALLA SERVICE- & GARANTIÄRENDEN SKALL RAPPORTERAS PÅ DENNA BLANKETT >>>

   

MANUALER & SPRÄNGSKISSER FÖR GUIDELINE FLUGRULLAR

Söker du användarinstruktioner och spängskisser till rullar som finns i det nuvarande sortimentet finner du dem via denna länk >>>

  

GODSADRESS FÖR SPECIALÄRENDEN 
Guideline Sweden AB
Att: Service
Fabriksstråket 11
433 76 JONSERED, SWEDEN

 

Telefon: +46 31 92 36 50 - välj tonval #2 för Service.
E-mail: service@guidelineflyfish.com

     
   

Varan finns på lager.
Varan är beställd från leverantör och leveransdatumet är bekräftat.
Obekräftat - Kontakta kundcentret på post@amentio.se för förväntat leveransdatum.
Varan måste beställas från leverantör.
Varan befinner sig på fjärrlager
Varan är beställd från leverantör, men leveransdatum är inte bekräftat.
Varorna beställs från vår leverantörs lager.
Obekräftat - Kontakta kundcentret för närmare information.